Find din Emotionelle Kundetype®
- den sikre vej til stabile kunder
Har du fået en masse markedsføringsråd fx at dine billeder i din markedsføring skal se eksklusive ud, dine tekster skal være fejlfri, ikke for lange, men heller ikke for korte? Du må iøvrigt også gerne skrive personligt og smile bredt på billeder, samtidig med, at du skal se alvorlig ud. For ikke at tale om din hjemmeside, der skal understrege din personlighed, være overskuelig og stimulere folks nysgerrighed?
Hvis alle de forskellige markedsføringsråd gør dig usikker og forvirret er du helt normal. Det kan nemt blive uoverskueligt at finde rundt i alle råd og vurdere hvilke er det rigtige. Især når de peger i hver sin retning.
Der findes en nem segmenteringsmetode, som kan hjælpe dig til at vælge de rigtige kommunikationskanaler, design af hjemmeside, udtryk på billeder, tonen i tekster mm. Den hedder Emotionelle Kundetyper®
Teorien bag kundetyperne
Segmenteringsmetoden Emotionelle Kundetyper® er udviklet af Institut for Kundetyper. Det er en grundig metode, som viser dig trin-for-trin, hvordan du fx skal designe din hjemmeside og skrive tekster til både hjemmeside og opslag på Sociale Medier.
Det er en forskningsbaseret metode, der bygger på mere end 2000 års forskning. Faktisk helt tilbage til de gamle grækere.
På baggrund af de forskningsresultater blev er de 4 kundetyper skabt. Da verden ikke står stille, bliver der løbende forsket i forskellige trends indenfor de 4 kundetyper. Som uddannet og licensholder følger jeg med i de seneste forskningsresultater.
Vær opmærksom på at Kundetyperne er arketyper, som du kan arbejde ud fra; en rød, en gul, en blå og en grøn. Alle mennesker har alle fire typer i sig. For at sikre dig, at metoden virker, skal du i din markedsføring vælge én farve og kun en, som du vil kommunikere til. Du kan også se videoen længere nede på siden, der fortæller hvorfor du kun må vælge en farve.
Mister jeg ikke kunder, hvis jeg frasorterer nogen?
Det spørgsmål får jeg ofte og svaret er nej. Det samme gælder, når du laver en almindelig målgruppebeskrivelse. Der frasorterer du også nogen.
Det er således, at jo mere præcist, du kan kommunikere til din målgruppe og kundetype, jo bedre rammer du dem. Når du først har segmenteret din målgruppe og valgt kundetype, kan du ramme meget præcist, så de bliver tiltrukket af din kommunikation og derved er der større chance for at de begynder at handle med dig.
De 4 kundetyper
Den eventyrlystne
Den røde kundetype foretrækker overraskelser, nyeste trends og lækkert design.
De køber af dig, når du kan stimulere deres nysgerrighed og de ved ikke at det du leverer ikke er anderledes.
Læs mere om den røde kundetype
Den
personlige
Den gule kundetype er kendetegnene ved at være omsorgsfuld og foretrækker velvære.
De køber af dig, når de kan identificere sig med dig - og godt kan lide dig.
Læs mere om den gule kundetype
Den
eksklusive
Den blå kundetype foretrækker at være i kontrol og for dem ER græsset grønnere på den anden side.
De køber af dig, når de kan se at du kan levere, den gode kvalitet som de søger.
Læs mere om den blå kundetype
Den
fornuftige
Den grønne kundetype er tryghedssøgende og foretrækker at alt er som det plejer at være.
De køber af dig, når du kan fjerne en usikkerhed og de er ofte kunder længe.
Læs mere om den grønne kundetype
Få en kundetypeafklaring
Din investering er
3.000 kr + moms
Betal evt. i 2 rater á 1.500,- + moms
Derfor må du kun vælge en farve
I denne korte video præsenteret Jannie Ilum Gade fra Institut for Kundetyper, hvorfor du kun må vælge en farve, altså kundetype.
Du kan også finde din Emotionelle kundetype®
Der er flere fordele ved at kende din egen kundetype. Efter en kundetypeafklaring vil du vide, hvilken farve du skal kommunikere til og på den måde, få den sikre vej til bedre og mere målrettet markedsføring.
- Du ved også, hvordan din hjemmeside skal se ud
- Og du ved, hvilke sociale medier dine kunder bruger
- Du ved, hvordan billeder skal se ud for at tiltrække dine kunder
- Du kan nemmere afvise telefonsælgere, da deres produkt ofte ikke passer til din kundetype
Pris for afklaring:
3.000,- + moms
Du har mulighed for at betale i 2 rater.
Hver rate 1.500,- + moms
Sådan foregår det
- Vi mødes online via Whereby eller Teams. Begge dele minder om Zoom. Alternativt hos mig.
- Du får en introduktion til de 4 kundetyper
- Du bliver stillet spørgsmål, alle om din virksomhed. På baggrund af spørgsmålene, finder vi din kundetype
- Det tager 1-1,5 time - og ingen af spørgsmålene kræver forberedelse
- Du får Kundetypebogen, værdi 200kr, så du kan læse mere
- Afklaringen optages ikke, men du er velkommen til at tage alle de noter, du har brug for
Har du et spørgsmål?
eller vil du gerne tale med mig inden du bestiller en kundetypeafklaring?
Ring 60551363
Eller send en mail via kontaktformularen nederst på siden. Jeg svarer indenfor en dag på hverdage.
Få en kundetypeafklaring
Din investering er
3.000 kr + moms
Betal evt. i 2 rater á 1.500,- + moms