Kom foran i køen – Sådan rammer du plet med den blå kundetype

Fat dig i korthed

Hos den blå emotionelle kundetype finder du resultatorienterede konkurrencemennesker. Det betyder, at der er nogle særlige faktorer, som du skal være opmærksom på, når du skal kommunikere til dem.

Du skal

  • være klar i mælet
  • udstråle perfektionisme og effektivitet
  • hurtigt vise, hvilke fordele der er ved netop dine produkter
  • henvise til resultater (tal) og meget gerne anerkendte rapporter
  • og læs korrektur en ekstra gang
Stavefejl, kommafejl og amatøragtige foldere og brochurer skræmmer den blå langt væk. Jo mere eksklusiv og stilrent du kan kommunikere, jo bedre.
 

Alting har en pris

Hvis du har et produkt, som kan hjælpe dem nærmere deres mål og drømme, eller styrke deres ego, så har du en klart bedre mulighed for at sælge til dem. Og er dit produkt det rette, så betaler de gerne det, det koster. 

Undgå at sakke bagud

– når du arbejder med din markedsføring og kommunikation.

Mere end 5000 danske virksomheder* er allerede bekendte med emotionelle kundetyper, men du har stadig chancen for at overhale dine konkurrenter indenom. Det kræver dog, at du kommer ud af starthullerne allerede i dag. På emotionelle kundetypers hjemmeside kan du læse flere virksomhedslederes udtalelser om, hvorfor de mener, at det giver dem konkurrencemæssige fordele.

Hvis du mener at emotionelle kundetyper kan skabe resultater i din virksomhed, så ring 60 55 13 63 eller send en e-mail til jette@websitterservice.dk

*kilde: emotionellekundetyper.dk

Billeder og illustrationer

Den blå emotionelle kundetype er ikke så nøjeregnende med om billeder og illustrationer er modelfotos fundet på nettet i forskellige billeddatabaser, så længe at de illustrerer effektivitet og vindermentalitet – meget gerne med et eksklusivt touch.

Sociale medier

Ifølge en undersøgelse fra 2018, udført af Danmarks Statistik og bearbejdet af Kulturministeriet, fremgår det at 72% af alle danskere brugte Facebook på daglig basis. På trods af dette ret høje brugertal, anbefales det ikke at benytte Facebook som kanal til blå kommunikation.

Dette blogindlæg er en del af en serie om emotionelle kundetyper. Her kan du læse om teorien bag og i 3 andre blogindlæg kan du blive klogere på de røde, gule og grønne emotionelle kundetyper.