Rigtig mange af mine kunder og kursister fortæller, at de ikke sender nyhedsbreve ud, da det er gammeldags, dyrt eller enormt besværligt.
I dette blogindlæg vil jeg forklare dig, at det ikke passer.
Gammeldags?
Det har i mange år været muligt at bruge e-mail som en del af din markedsføringen. Alligevel mener jeg ikke at det er gammeldags.
Tværtimod, du har mulighed for at komme tættere på dine kunder, så de kan lære dig bedre at kende og jo bedre de kender dig, jo større er lysten til at handle med dig. Og hvis du tænker at det lyder ret svært med de nyhedsbreve, så kan du glemme det også. For det er nemlig ret simpelt; jo flere nyhedsbreve du skriver, jo bedre bliver du til det. Pyt med om det er helt perfekt til at starte med.
Dyrt?
Det behøver det ikke at være dyrt at sende nyhedsbreve ud, men lad være med at sende fra Outlook eller fx en Gmail. Der er flere ulemper end fordele ved at gøre det. Bl.a. er det mere besværligt for både dig og din læser at afmelde sig nyhedsbrevet. Der er også en større risiko for at dit nyhedsbrev havner i et spamfilter, så den slet ikke bliver læst – og det var jo ikke det der var meningen.
Der findes en del programmer på nettet, der er beregnet til at sende nyhedsbreve med. Nogle af dem er gratis i standardudgaven. Det kunne fx være MailChimp, Bullsender, HubSpot eller MailPoet.
Besværligt?
Det kan virke som om at det tager enormt lang tid at sende nyhedsbreve ud, men bruger du et program der er beregnet til nyhedsbreve, har du mulighed for at bruge skabeloner. På den måde er det meget lettere, da du kan bruge skabelonen igen og igen.
Hvis du ikke ved, hvad du skal skrive om, kan du starte med at kigge i kalenderen. Hvis det passer med dine produkter, så kan du bruge højtiderne og ferier som ramme for dit indhold. Eller hvad med tips til, hvordan man kan bruge et af dine produkter, måske på en utraditionel måde. Sælger du reflekser, kunne idéen være at lave en udendørs dekoration med reflekser, som lyser op i vintermørket, når bilernes lygter rammer. Er du stadig i tvivl, kan du spørge dine kunder om, hvad de godt vil læse om. Det kan du gøre fx på Facebook.
Er du stadig er i tvivl om nyhedsbreve er noget for dig, eller du har forsøgt og givet op, så kontakt mig og lad os få en snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig.