Den gule kundetype elsker hygge og selvforkælelse, derfor er hjemmestrikkede sokker, en god bog og en kop varm te opskriften på det gode liv

Sådan skal du gøre, når du skal markedsføre dig til de gule

Det kan ikke blive lettere...

I løbet af de næste ca. 3 minutter vil jeg lære dig, hvad du skal gøre for at få den gule emotionelle kundetype til at købe mere af dig. Hvis du er i tvivl om hvad emotionelle kundetyper er for noget, så har jeg skrevet et blogindlæg om teorien bag kundetyperne

Inden vi går i gang, så vil jeg gerne lige sikre mig, at du sidder du godt. Og har du din favoritkaffe eller -te indenfor rækkevidde? Måske også et lille stykke kage? Markedsføring skal nemlig være hyggeligt.

Nu vil jeg give dig 3 enkle tips, som du hurtigt kan sætte i værk, i din egen virksomhed.

Tip nr 1

Når en gul kundetype kommer ind på din hjemmeside, så vil hun lede efter et billede af dig og viden om, hvem du er og hvordan du kan hjælpe hende. Den gule kundetype vil nemlig rigtig gerne lære dig at kende, inden hun handler. 

Derfor skal du selv være tilstede alle steder på fx din hjemmeside. Du skal også være synlig på de sociale medier med rare og behagelige opslag – og det gør ikke noget at blusen ikke er strøget hver gang. Livet sker jo – og så er det ikke altid, at du når det hele. 

Instagram er et af de gode medier til at snakke med den gule emotionelle kundetype

Tip nr 2

Prøv at kigge på billedet med killingen. Er den ikke bare nuttet? Hvad føler du lige nu? Den følelse, hvor det billede og også gerne teksten går lige i hjertekulen, er det du skal forsøge at ramme 💛 Glem alt om opstillede billeder. De er kedelige, og gule emotionelle kundetyper, hader dem.

Derfor brug hyggelige billeder, som fortæller noget om dig – meget gerne med kig bag kulisserne. I det hele taget, så skal det føles rigtigt.

Tip nr 3

Kender du det. Du vågner om morgenen og straks du åbner øjnene, så tænker du på alt det du skal nå. Din indre to-do-liste er klar til at blive ført ud i livet. Og som sædvanlig, så bliver den bare længere og længere som dagen skriver frem.

Hvis du som virksomhedsejer, kan hjælpe med at fjerne nogle af punkterne fra to-do-listen eller gøre det lettere at løse dem, så vil den gule elske dig. 

#jegnårdetaldrig #hvisjeghjælperdigsåfårjegdetgodt #liveterdejligt

Dette blogindlæg er en del af en serie om emotionelle kundetyper. Her kan du læse om teorien bag og i 3 andre blogindlæg kan du blive klogere på de røde, blå og grønne emotionelle kundetyper.