BEMÆRK Dette blogindlæg er skrevet “gult”, det gør, at det måske kan virke meget personligt. Du kan evt. læse indlægget om den grønne emotionelle kundetype for en mere dybdegående forklaring.
Det kan ikke blive lettere...
Tip nr 1
Når en gul kundetype kommer ind på din hjemmeside, så vil hun lede efter et billede af dig og viden om, hvem du er og hvordan du kan hjælpe hende. Den gule kundetype vil nemlig rigtig gerne lære dig at kende, inden hun handler.
Derfor skal du selv være tilstede alle steder på fx din hjemmeside. Du skal også være synlig på de sociale medier med rare og behagelige opslag – og det gør ikke noget at blusen ikke er strøget hver gang. Livet sker jo – og så er det ikke altid, at du når det hele.
Tip nr 2
Prøv at kigge på billedet med killingen. Er den ikke bare nuttet? Hvad føler du lige nu? Den følelse, hvor det billede og også gerne teksten går lige i hjertekulen, er det du skal forsøge at ramme Glem alt om opstillede billeder. De er kedelige, og gule emotionelle kundetyper, hader dem.
Derfor brug hyggelige billeder, som fortæller noget om dig – meget gerne med kig bag kulisserne. I det hele taget, så skal det føles rigtigt.
Tip nr 3
Kender du det. Du vågner om morgenen og straks du åbner øjnene, så tænker du på alt det du skal nå. Din indre to-do-liste er klar til at blive ført ud i livet. Og som sædvanlig, så bliver den bare længere og længere som dagen skriver frem.
Hvis du som virksomhedsejer, kan hjælpe med at fjerne nogle af punkterne fra to-do-listen eller gøre det lettere at løse dem, så vil den gule elske dig.
#jegnårdetaldrig #hvisjeghjælperdigsåfårjegdetgodt #liveterdejligt
Dette blogindlæg er en del af en serie om emotionelle kundetyper. Her kan du læse om teorien bag og i 3 andre blogindlæg kan du blive klogere på de røde, blå og grønne emotionelle kundetyper.