Foråret er endelig over os. Nogle dage skinner solen, mens andre byder på skyer og byger. Når bygevejret er over os, kunne du overveje om det måske var tid til en online forårsrengøring og oprydning. Spørgsmålet er så, hvordan kan du let gennemgå de medier, hvor du er tilstede online? Det er ikke så svært og tager heller ikke så lang tid, som det kunne lyde.
Er du rigtig tilstede på de rigtige sociale medier?
Kig de medier igennem som du har profiler på. Måske har du en virksomhedsprofil på Facebook og Instagram og Pinterest og LinkedIn og Snapchat og … men bruger du dem egentligt???
Prøv at undersøge:
Hvornår lagde du sidst noget online? Er det seneste opslag mere end 1 måned gammel, så overvej om du fortsat skal være aktiv på mediet. Det sender et dårligt signal til dine kunder, hvis din side/profil virker død.
På hvilke kanaler har du det bedste samspil med din kunder? Altså hvor får du de fleste likes, kommentarer og delinger?
Nu skulle der gerne begynde at tegne sig et billede af, om der er profiler, som du enten skal lukke ned eller bruge hyppigere. Når du er igennem den første grovsortering, kan du se om du har irrelevante opslag liggende, fx med gamle tilbud, der ikke giver værdi længere til dine kunder.
Slet dem.
Og brug et par minutter på at undersøge, om virksomhedsoplysningerne er opdaterede og måske kunne det være relevant at lægge et nyt profilbillede og coverbillede på.
Er din hjemmeside klar til besøgende?
Når du har været igennem de sociale medier, kan du kigge på din hjemmeside.
Er den opdateret?
Ligger der juletilbud fra sidste år eller fastelavn i år?
Slet dem eller gem dem, så du kan bruge dem som skabelon til næste gang det er jul eller fastelavn.
Undersøg om links virker, især de links, der linker væk fra din side.
Er dine kontaktoplysninger og priser opdaterede?
Planlæg det kommende år
Nu er du ved at være igennem forårsoprydningen i din online tilstedeværelse, så mangler du kun at tænke over, hvad der skal ske i det kommende år.
Er der et socialt medie, som du har besluttet at ”opgradere” med mere aktivitet?
Hvis ja, hvad vil du bruge mediet til og hvordan?
Virker det uoverskueligt eller har du ikke tid til en digital forårsrengøring, fordi du har så travlt med dine kunder? Så lad mig give dig en hånd. Kontakt mig for yderligere information.