5 grunde til at automatiserede e-mails er en god idé

Med automatiserede e-mails leverer du service og sparer tid

Måske har du hørt om automatiserede e-mails, men er i tvivl om det er en god ide for dig. Når du har læst dette blog indlæg, har du fået 5 grunde til, at jeg mener at det er en god ide, hvis du gerne vil levere god service til dine nyhedsbrevslæsere.

1. Gør det let for dig selv

Tænk, hvis du mindst en gang om dagen, skulle logge på dit mailprogram for at sende velkomstmail til nye nyhedsbrevsmodtagere. Det slipper du for hvis du automatiserer, så sender dit mailprogram løbende mails ud.

2. Høj åbningsrate

Vidste du at den mail, der er flest åbninger af, er din velkomst mail? Derfor er indholdet i den yderst vigtigt. Dine nye læsere sidder og venter på din første mail, så de kan få adgang til den lovede rabatkode eller din freebie (den ”gave” som du giver dine læsere i bytte for deres e-mailadresse). Hvis du automatiserer kan du sætte velkomstmailen til at blive sendt så snart en ny medtager har skrevet sig på listen.

3. Service overfor dine kunder

Hvis du vil yde den bedst mulige service overfor dine læsere, så skal du sørge for at sende velkomstmailen med det samme. Det forventer nye modtagere af dit nyhedsbrev.

4. Din modtagerliste vokser

Hvis du har en interessant velkomstmail, som lander i modtagerens mailbox hurtigt og som er relevant og interessant for din læser, vil hun fortælle andre om dit nyhedsbrev og selv blive på listen.

5. Glade læsere bliver hurtigere til kunder

En af fordelene ved at sende nyhedsbreve ud, er at du på sigt kan påvirke dine læserne til at blive kunder, hvis de ikke allerede er det. Hvis dine læsere er glade, bliver de ved med at læse dit nyhedsbrev og vil derfor se dine gode tilbud. Derfor er sandsynligheden større for at du hurtigere bliver til kunder. 

Husk at hjælpen er ikke længere væk end et telefonopkald eller en e-mail, hvis du har problemer med automatisering

Hent værktøjskassen med gennemtestede værktøjer til din hjemmeside

Værktøjskassen koster kun din e-mail. 

I nyhedsbrevet får du tips, tricks og tilbud til din hjemmeside og øvrig markedsføring – og du kan altid afmelde dig med et enkelt klik.
Se også min privatlivspolitik.